Toppans Föräldraförening r.f.

Toppans föräldraförening r.f. är en ideell förening (registrerad 1989 och medlem av hem och skola) som verkar för att öka trivseln och förbättra verksamhetsförutsättningarna för eleverna i allmänundervisningen (Aina) vid Zacharias Topeliusskolan (även kallad Toppan). För tillfället har föreningen 100 elever i allmänundervisningen. Toppans föräldraförening samarbetar även med föräldraföreningen vid Toini enheten.

Toppans föräldraförening bekostar friluftsdagar, understöder deltagande i skolmusikevenemang, Stafetkarnevalen och klubbverksamhet samt teater, musei- och författarbesök.

Föreningens syfte är att främja samarbetet mellan skolan och elevernas hem, stöda skolan och hemmen i deras strävan att ge barnen en bra uppväxtmiljö, främja barnens allsidiga utveckling och företräda föräldraopinionen i skolfrågor.